ארפל - יבוא ושיווק כלי עבודה ואספקה טכנית
כלי עבודה ארפל >מידע מקצועי > עבודה בטוחה עם פיגומים >
חדש !! ארפל השכרות, מגוון רחב של מוצרים להשכרה כנסו להתרשם >>
מידע מקצועי

עבודה בטוחה עם פיגומים

 

העבודה הראשונה שמתבצעת בעבודות בנייה או שיפוץ היא הנחת הפיגומים, לכן זאת לא משימה קשה לזהות בניין לקראת השיפוץ. הם משמשים מעין מעבר וסולם לפועלים ומאפשרים גישה נוחה ובטוחה למקומות גבוהים ולא נגישים. למעשה, הם שינו את כל סוג עבודות הבנייה והשיפוץ בעולם, שהרי אין דרך בטיחותית יותר מזו על מנת לאפשר יציבות מקסימלית מבחינת קרקע יציבה על הגובה ואפשרות טיפוס והגעה.

 

עבודת הנחת הפיגומים צריכה להיות ביתר הקפדה משום שכל המשך העבודה על הבניין תלוי אך ורק בזה, לכן אין להקל ראש ועל הקבלן להיות אחראי ולא לקחת סיכונים עם בטיחות העובדים. העבודות אשר מתבצעות לגובה הן העבודות המסוכנות ביותר, כאשר באופן כללי כל סוגי התאונות אשר יכולות לקרות בתחום זה התוצאה שלהן יכולה להיות קשה, ולכן על אחת כמה וכמה תאונה אשר כוללת נפילה או החלקה מגובה רב התוצאות שלה קטלניות.

 

עם הקמתם מתבצעת בדיקת התקינות הראשונה שלהם על ידי מנהל העבודה, ולאחר מכן אחת לשבוע. במידה והעבודה הופסקה לתקופה של מעל לשלושה ימים מנהל העבודה יבצע שוב את הבדיקה. בנוסף, יש לשים לב כי העבודה על הפיגומים תיבחן בתקופת החורף בעת בה יש רוחות חזקות וגשם כבד ולעתים עדיף לא לבצע את העבודה על מנת לא לקחת סיכון בעבודה. בתנאי מזג אוויר קשים בדיקות הבטיחות יעשו בתדירות גבוהה יותר על מנת לבדוק כי היציבות נשמרה למרות הסערות.

 

ממה עשויים פיגומים?

 

ניתן להתייחס לפיגומים יציבים כמבנה, אומנם זמני לתקופת הבנייה או השיפוץ בלבד, אשר היסודות שלו מונחים על הקרקע כאשר המטרה שלו היא לשמש יציבות כשאין משטח בטוח לעבוד עליו. בניית הפיגום היא תעשה רק עלל קרקע יציבה ולכן הגבוהים מבניהם הם צריכים להיות מחוברים לקרקע ולא רק מונחים עליה. לאור העובדה כי הם משמשים למקור התומך המאפשר עבודה במקומות גבוהים שהאלטרנטיבה שלהם היא מסוכנת, הם גם צריכים להבנות מחומרים חזקים כמו פלדה. הרצפה שלהם נעשית על ידי חיבור של לוחות עץ חזקים בגדלים ובמרווחים קבועים, על מנת להימנע מבליטות מסוכנות וליצור קרקע חלקה ללא גומחות העלולות לגרום למעידות.

 

דגמי הפיגומים משתנים לפי הצורך שלהם ויכולים להתאים לסוגי עבודה שונות המשתנים על פי הגובה הרצוי, לעתים כאשר מדובר בגבהים נמוכים יחסית, הפיגום יגיע עם גלגלים ובעל אפשרות לניידות. אופציה נהדרת המתאימה לבתים, משרדים וחנויות, ומאפשרת עבודה תקינה ויעילה במיוחד כאשר מדובר בסידור מחסנים, סחורה וארכיונים.

 

 

 

DeWALT
deca
STANLEY
PROXXON
ZIKA
מוצרים נוספים בארפל

ארפל - יבוא ושיווק כלי עבודה ואספקה טכנית

שד' ההסתדרות 203, מפרץ חיפה   ♦   מען למכתבים: ת.ד. 10645 - מיקוד 26119    ♦   טלפון: 04-8721333    ♦    פקס: 04-8729398 

ניווט מהיר

הפעל נגישות

בניית אתרים